Načítavam...
sk | en

Hľadanie




SPOLOČNOSŤ COCA-COLA A SVETOVÝ FOND NA OCHRANU PRÍRODY ROZŠIRUJU PARTNERSTVO A VYHLÁSILI NOVÉ EKOLOGICKÉ CIELE

Coca-Cola v rámci partnerstva stanovuje ambiciózne celosvetové ciele v oblasti vody, klímy, obalov a poľnohospodárstva.

ATLANTA, 9. júla 2013 Spoločnosť Coca-Cola  a Svetový fond na ochranu prírody World Wildlife Fund (WWF) oznámili nové, odvážne ciele v oblasti životného prostredia a rozšírené partnerstvo. Tieto ambiciózne ciele, ktoré dopĺňajú ďalšie záväzky spoločnosti Coca-Cola ohľadom blahobytu a spoločenstva, zverejnené začiatkom tohto roka, sa zamerajú na trvalo udržateľné hospodárenie s vodou, energiou, na používanie obalov a rovnako aj na trvalo udržateľné zdroje poľnohospodárskych surovín do roku 2020.

 

Spoločnosť Coca-Cola a WWF sa v nadväznosti na počiatočné úspechy dohodli na predĺžení svojho úsilia o splnenie ambicióznych nových cieľov ochrany a výkonu, so súčasnou podporou integrácie hodnoty prírody do rozhodovacích procesov a so zjednotením vplyvných partnerov pro riešenie spoločných celosvetových problémov životného prostredia.

 

V spoločnosti sme sa hlboko zaviazali spolupracovať s partnermi na riešení našich spoločných environmentálnych problémov a zodpovedne spravovať zdroje na našej planéte,povedal Muhtar Kent, predseda a výkonný riaditeľ spoločnosti The Coca-Cola Company. Práve keď čelíme svetu so značne využívanými zdrojmi a s rastúcimi celosvetovými nárokmi na potravu a vodu, musíme hľadať riešenia, ktoré spájajú vzájomné výhody pre biznis, spoločenstvá a prírodu. Spolupráca s WWF bude aj naďalej výzvou pre našu spoločnosť presadzovať naše programy trvalej udržateľnosti a odborné znalosti WWF budú nástrojom na dosiahnutie našich cieľov v oblasti životného prostredia, z ktorých niektoré nám pomôžu nastaviť.

 

Sme svedkami nebývalých nárokov na prírodné zdroje po celom svete. Ak by sme pokračovali bez zmien, ocitlo by sa všetko v ohrození, vrátane životaschopnosti podnikaní,povedal Carter Roberts, prezident a výkonný riaditeľ Svetového fondu na ochranu prírody (WWF, World Wildlife Fund). Tieto problémy je možno vyriešiť iba spoločným úsilím a naša spoločná práca so spoločnosťou Coca-Cola preukázala, že spolupráca môže zosilniť a urýchliť vplyv, ktorý potrebujeme.

 

V rámci obnoveného a rozšíreného partnerstva spoločnosť Coca-Cola (a takmer 300 výrobných a distribučných partnerov vo viacero než 200 krajinách) a WWF stanovili nové ciele environmentálnej udržateľnosti pre rok 2020, medzi ktoré patrí:

 

1.    Zlepšiť hospodárenie s vodou o 25 %. Spoločnosť Coca-Cola zvýši účinnosť využitia vody na liter výrobku prostredníctvom pokrokov prevádzky v rámci celého systému spoločnosti Coca-Cola. Tento cieľ dopĺňa 21,4 percent zlepšenia účinnosti využitia vody, ktoré boli dosiahnuté od roku 2004 do roku 2012.

2.    Pomoc zabezpečiť zdravé a odolné sladkovodné systémy. Coca-Cola a WWF budú rozširovať svoje spoločné úsilie o ich ochranu do 11 kľúčových regiónov na piatich kontinentoch, vrátane povodí riek Amazonky, Koshi, Mekong, Rio Grande/Bravo, Yangtze a Zambezi a oblastí Veľkej koralovej bariéry a koralového útesu Mesoamerican Reef, a do kľúčových regiónov v Amur-Heilong, Atlantic Forests a Northern Great Plains.

3.    Zníženie emisií CO2, vloženého do nápoja v ruke“, o 25 %. Coca-Cola bude usilovať o zníženie emisií skleníkových plynov v celom hodnotovom reťazci, pričom bude komplexne znižovať uhlíkovú stopu vo svojich výrobných procesoch, v obaloch, vo vozovom parku, v chladiacich zariadeniach a pri získavaní surovín.

4.    Zodpovedný zdrojový materiál pre obaly PlantBottle. Coca-Cola bude spolupracovať s WWF na posúdení environmentálnej a sociálnej výkonnosti rastlinných materiálov na potenciálne využitie na obaly PlantBottle. To umožní spoločnosti splniť jej cieľ využiť do roku 2020 až 30 percent rastlinných materiálov na všetky PET plastové fľaše.

5.    Udržateľné zdroje kľúčových poľnohospodárskych surovín. Coca-Cola bude usilovať o trvalo udržateľné zdroje kľúčových surovín, vrátane cukrovej trstiny, cukrovej repy, kukurice, čaju, kávy, palmového oleja, sóji, celulózy a papiera a pomarančov. Coca-Cola tiež stanovila zásady udržateľného poľnohospodárstva a bude spolupracovať s WWF na zavedení týchto zásad pre uvedené komodity do systému spoločnosti Coca-Cola. Okrem toho Coca-Cola tiež usiluje o trvalo udržateľné zdroje citrónov, hrozien, jabĺk a máng.

 

 

Spoločnosť Coca-Cola okrem cieľov podporovaných partnerstvom s WWF znovu zdôraznila a rozvinula svoje ciele obnovovania zásob vody a znovu využitia obalov. Tieto ciele zahŕňajú:

6.    Obnoviť 100 % použitej vody. Coca-Cola vráti vyčistenú vodu zo svojich výrobných procesov späť do životného prostredia na úrovni, ktorá podporuje život vo vodnom prostredí, a obnoví vodu použitú vo svojich hotových nápojoch v rámci ďalších komunitných vodných projektov s partnermi vo viac ako 100 krajinách sveta. Obnova vody vo spoločnosti Coca-Cola sa k dnešnému dni odhaduje na 52 percent výrobného objemu v rámci 468 projektov.

7.    Na rozvinutých trhoch dosiahnuť 75% miery recyyklácie fliaš a plechoviek. Coca-Cola bude spolupracovať s priemyselnými a miestnymi organizáciami na vytvorení základných informácií a bude pracovať na zvýšení využitia a recyklácie na rozvíjajúcich sa trhoch. Spoločnosť bude pokračovať v znižovaní množstva materiálov a energie používaných v obaloch, a takisto v používaní recyklovateľného aj obnoviteľného obsahu.

 

The Coca-Cola Company a WWF od roku 2007 spoločne pracovali na zachovaní a ochrane zdrojov sladkej vody po celom svete a na zvýšení efektívnosti prevádzkovania spoločnosti Coca-Cola. Partnerstvo k dnešnému dňu viedlo k výrazným ekologickým  prínosům, vrátane zlepšenia ekologického stavu sedmi svetovo najdôležitejších sladkovodných zásobární na piatich kontinentoch, poskytnutia podpory pri zlepšení systémového hospodárenia s vodou o 20 percent, predchádzania vzniku 5 miliónov ton emisií CO2 v rámci celosvetových výrobných operácií spoločnosti Coca-Cola a podporovania trvalo udržateľnej poľnohospodárskej praxe v dodávateľskom reťazci spoločnosti.

 



hlavná stránka | späť na Tlačové správy | Zdielaj